Sirvoys channel manager kan koppla till Booking.com för att hämta bokningar och automatiskt uppdatera tillgänglighet och priser.

Tips: Vårt supportteam kan ställa in detta tillsammans med dig. Kontakta oss via live-chatten eller boka ett gratis videomöte.

Innan du börjar:

  • Skapa ett Booking.com-konto.
  • På Booking.com, ändra inaktiva rumstyper till aktiva sådana på alla aktuella bokningar, så att de importeras korrekt till Sirvoy.
  • I Sirvoy, ställ in tillgänglighet och restriktioner för rumstyper såsom du önskar.
  • Kom ihåg att Sirvoy importerar alla befintliga bokningar från Booking.com, så du behöver inte göra det.

Viktigt: Undvik att ändra rumstypinställningar i Booking.com under anslutningsprocessen.

Koppla ihop dina Sirvoy- och Booking.com-konton:

  1. Logga in på ditt Booking.com-konto. 
  2. Gå till Konto -> Anslutningsleverantör och klicka ”Sök”.
  3. Hitta och välj Sirvoy i sökfältet (partner ID 289). 
  4. Granska de tillgängliga anslutningstyperna och klicka ”Anslut”. 
  5. I Sirvoy, gå till Inställningar -> Säljkanaler -> Booking.com och klicka på ”Redigera.” 
  6. Mappa dina rumstyper på Booking.com till motsvarande i Sirvoy för att slutföra anslutningen.
  7. Vårt supportteam kommer att granska din mappning och ett bekräftelsemail kommer att meddela dig när anslutningen är aktiv.

OBS! Vi rekommenderar starkt att du aktiverar ”Uppdatera priser automatiskt.” 

Om du inte gör det så måste du varje gång du uppdaterar dina priser i Sirvoy också skicka dessa priser manuellt till Booking.com genom att gå till Inställningar -> Säljkanaler -> Booking.com och klicka på ”Skicka prisuppdatering.”

Dina Sirvoy- och Booking.com-konton är nu kopplade! 

Dubbelkolla: 

Från och med nu kommer Sirvoy att kontrollera priser, tillgänglighet och restriktioner (med vissa undantag) för ditt Booking.com-konto. Gör därför alla framtida uppdateringar av dessa uppgifter i Sirvoy eftersom de kommer att styra över motsvarande inställningar i Booking.com. 

Ändringar gjorda i Sirvoy kommer att gälla på Booking.com inom några minuter. 

Innan du går:

Nu när dina konton är sammankopplade lagras betalningsuppgifter på ett annat sätt.

  • Booking.com kommer inte längre att visa betalningsinformation från gäster.
  • Funktionen ”Sirvoy Vault” kan lagra betalningsinformation när den har aktiverats, men kan inte debitera kunder.
  • Stripe, vår rekommenderade betalningslösning, kan lagra betalningsinformation och kunder kan debiteras direkt med Stripe från Sirvoy.

OBS! Även om dubbelbokningar är sällsynta måste hotellägare vara vaksamma för att lösa dem snabbt.

OBS! I sällsynta fall kan bokningar som tas emot från kanaler bli uppdelade i olika rum.

Ovanstående förklaras också i den här videon (på engelska):