Sirvoys channel manager kan koppla till Booking.com för att hämta bokningar och automatiskt uppdatera tillgänglighet och priser.
Innan du börjar:
- Skapa ett Booking.com-konto.
- På Booking.com, ändra inaktiva rumstyper till aktiva sådana på alla aktuella bokningar, så att de importeras korrekt till Sirvoy.
- I Sirvoy, ställ in tillgänglighet och restriktioner för rumstyper såsom du önskar.
- Kom ihåg att Sirvoy importerar alla befintliga bokningar från Booking.com, så du behöver inte göra det.
Koppla ihop dina Sirvoy- och Booking.com-konton:
- Logga in på ditt Booking.com-konto.
- Gå till Konto -> Anslutningsleverantör och klicka ”Sök”.
- Hitta och välj Sirvoy i sökfältet (partner ID 289).
- Markera rutan ”Åtkomst till Extranätet”. Detta är viktigt för att vårt team ska kunna hjälpa till med problem hos Booking.com.
- I Sirvoy, gå till Inställningar -> Säljkanaler -> Booking.com och klicka på ”Anslut.”
- Mappa dina rumstyper på Booking.com till motsvarande i Sirvoy för att slutföra anslutningen.
- Vårt supportteam kommer att granska din mappning och ett bekräftelsemail kommer att meddela dig när anslutningen är aktiv.
Dina Sirvoy- och Booking.com-konton är nu kopplade!
Kontrollera att:
- Tillgänglighet och priser har synkat korrekt till Booking.com.
- Att Booking.com visar dina priser korrekt.
- ”Max antal vuxna” för varje rumstyp på Booking.com stämmer överens med ”Max antal gäster (inkl. extrabäddar)” på den mappade Sirvoy-rumstypen.
- Du har exkluderat Booking.coms extrasängar/barn från Sirvoys ”Max. antal gäster (inkl. extrabäddar)”. Priset för extrasängar och barn styrs fortfarande på Booking.com, inte på Sirvoy.
- För 3 vuxna + 2 extrabäddar på Booking.com måste ”Max. antal gäster (inkl. extrabäddar)” i Sirvoy vara 3, inte 5.
- För 2 vuxna + 2 extrabäddar på Booking.com måste ”Max. antal gäster (inkl. extrabäddar)” i Sirvoy vara 2, inte 4.
Från och med nu kommer Sirvoy att kontrollera priser, tillgänglighet och restriktioner (med vissa undantag) för ditt Booking.com-konto. Gör därför alla framtida uppdateringar av dessa uppgifter i Sirvoy eftersom de kommer att styra över motsvarande inställningar i Booking.com.
Ändringar gjorda i Sirvoy kommer att gälla på Booking.com inom några minuter.
Innan du går:
Nu när dina konton är sammankopplade lagras betalningsuppgifter på ett annat sätt.
- Booking.com kommer inte längre att visa betalningsinformation från gäster.
- Funktionen ”Sirvoy Vault” kan lagra betalningsinformation när den har aktiverats, men kan inte debitera kunder.
- Stripe, vår rekommenderade betalningslösning, kan lagra betalningsinformation och kunder kan debiteras direkt med Stripe från Sirvoy.