Sirvoys Channel Manager kan automatiskt uppdatera din tillgänglighet och hämta bokningar från Expedias nätverk. Följ dessa anvisningar för att aktivera anslutningen:

Tips: Vårt supportteam kan ställa in detta tillsammans med dig.

Innan du börjar:

  • Se till att din Expedia-prissättningsmodell är inställd på OBP (Occupancy Based Pricing) och LAR (Lowest Available Rate). Kontakta din Account Manager på Expedia om du är osäker på dessa inställningar.

Anslut till Expedia Partner Central

1. Logga in på Expedia Partner Central och välj ditt hotell/boende.

2. Gå till fliken ”Rum och priser”.

3. Välj Expedias anslutningsinställningar.

4. Välj Sirvoy från rullgardinsmenyn.

5. Välj båda anslutningsalternativen: ”Tillgänglighet och priser” och ”Hämta bokningar”.

6. Klicka ”Skicka”.

Mappa dina rumstyper:

7. Inom 24 timmar skickar vi dig ett e-postmeddelande om mappning av rumstyper.

8. Mappa dina rumstyper på Expedia till motsvarande i Sirvoy för att slutföra anslutningen.

 

Dina Sirvoy- och Expedia-konton är nu kopplade!

Från och med nu kommer Sirvoy att kontrollera priser, tillgänglighet och restriktioner för ditt Expedia-konto. Gör därför alla framtida uppdateringar av dessa uppgifter i Sirvoy, eftersom de kommer att styra över motsvarande inställningar i Expedia. 

Ändringar som görs i Sirvoy kommer att tillämpas på Expedia inom några minuter.

Innan du är klar:

  • Rummen är bokningsbara omedelbart efter att anslutningen har aktiverats, så se till att alla rumstyper har rätt tillgänglighet.
  • Hantering av kort:
    • Alla kortuppgifter som du får på Expedia kommer också att skickas till ditt Sirvoy-konto.
    • För att få tillgång till kortuppgifter, använd Sirvoy-valvet. Om du använder Sirvoys koppling till Stripe kommer kortuppgifter att lagras där automatiskt.

OBS! 

  • Även om dubbelbokningar är sällsynta måste du som uthyrare vara uppmärksam för att lösa de snabbt
  • I sällsynta fall kan bokningar som tas emot från kanaler bli uppdelade i olika rum.