Låt gästerna betala återstående saldo

Ni kan begära att gästerna betalar antingen återstående eller hela beloppet eller lägger till sina kreditkortsuppgifter via funktionen Visa/ändra bokning (granskningsformuläret). …

Vad är TripAdvisor ReviewExpress?

TripAdvisor Recension Express är ett gratis insamlingsverktyg för recensioner. Via TripAdvisor kan ni skicka en förfrågan till era gäster efter …

Ta emot meddelanden vid nya bokningar

När ni får en ny bokning via er hemsida eller en bokningskanal kan ni bli meddelade via e-post och/eller textmeddelande …

Varför visas inte platshållarkoden?

Om platshållarkoden inte visas korrekt i e-postmeddelandet beror det troligen på felaktig formatering, vilket orsakar att koden missas av systemet. …

Skicka automatiska meddelanden till era gäster

Ni kan konfigurera så att sms och e-postmeddelande skickas automatiskt till era gäster beroende av vissa händelser och intervaller. Gå …

Skapa mallar för e-post och textmeddelanden

Mallar för meddelanden kan användas för att kommunicera med gäster antingen automatiskt eller manuellt. Ni kan inkludera relevant information om …

Anpassa automatiska e-postmeddelanden

Om en giltig e-postadress har angetts så skickar Sirvoy alltid ett mejl som bekräftelse på gästens bokning. Standardmallen används om …

Hur kan vi ställa in så inkommande bokningar endast blir preliminära?

Ni kan få nya bokningar att betraktas som ”enbart förfrågningar” eller ”preliminära” tills de manuellt granskas och bekräftas av er. …

Skicka fakturor med e-post

Ni kan skicka en pdf-version av fakturor och kontantfakturor till era gäster direkt från Sirvoy. Om ni inte har skapat …

Hur använder vi platshållarkoder i meddelandemallar?

När ni skapar mallar för e-post och sms kan ni inkludera platshållarkoder för att lägga till dynamiskt innehåll i era …

Hur skickar jag e-post till alla mina tidigare gäster?

Om ni vill skicka e-post till alla era tidigare gäster kan ni exportera e-postadresserna från Sirvoy till en csv-fil. Importera …