En djupdykning i Sirvoys senaste uppdateringar! 

07 maj 2024 03:29 CEST

Hej,  Vi vill gärna berätta om några av de senaste uppdateringarna vi har gjort i Sirvoy. Det handlar om justeringar och förbättringar som gör det ännu enklare för dig att göra dina gäster nöjda. Ta en titt på vad som har förändrats.

Meddelanden från bokningskanaler  

Vi har gjort vissa mindre förändringar när det gäller e-postmeddelanden för nya eller ändrade bokningar. Detta har vi gjort för att hjälpa dig att hantera bokningar mer effektivt och lösa eventuella problem snabbt, så att gästerna alltid känner sig nöjda. Följande ingår:

  • Mer information från kanalbokningar: Aviseringar om nya eller ändrade bokningar kommer att innehålla fler uppgifter – bokad rumstyp, specifikt rum, bokningsstatus (ny, ändrad eller avbokad), in- och utcheckningsdatum, pris och eventuella gästkommentarer.
  • Nya påminnelser: I sällsynta fall där det uppstår problem, till exempel överbokningar, har vi nu flera nya e-postpåminnelser som upplyser dig och hjälper dig att lösa problemet.

Dessutom kommer bokningsaviseringar nu på det språk som du har valt i dina lokaliseringsinställningar.

Enklare mappning av kanaler

Vi har snyggat till sidan för mappning av kanaler för att göra den mer användarvänlig, med nya uppdateringar för Booking.com, Hostelworld och Bookvisit – och mer är på gång! Det är nu enklare att upptäcka eventuella avvikelser mellan dina Sirvoy-inställningar och dina inställningar i bokningskanalerna.

Om du använder Sirvoy Starter och längtar efter fler bokningar via plattformar som Booking.com eller Expedia, byt till Sirvoy PRO för att öppna för dessa kopplingar.

Du hittar också ett nytt ”Ställ in kategori automatiskt”-reglage på mappningssidan för varje kanal (förutom iCal). Denna funktion passar bra för att automatiskt skicka ut skräddarsydda e-postmallar baserat på kategori. Dessutom har du möjlighet att hålla kategorivalet dolt i ditt bokningsformulär, men ställa in det automatiskt bakom kulisserna, så att din kommunikation alltid matchar bokningstypen.

Förbättringar av Stripe & Stripe Terminal

Stripe är vår rekommenderade betalningslösning, av många goda skäl. Den är idealisk för onlinebetalningar med Stripe Checkout och för betalningar på plats med Stripe Terminal. Vi vill gärna berätta hur vår koppling till Stripe nu har blivit ännu bättre:

  • Förbättrad lagring av kortuppgifter: Du kan spara gästernas kortuppgifter på din Stripe Terminal. Det gör det enkelt för dig att ta betalt för eventuella extra tillval som de önskar under sin vistelse.
  • Förbättrad historik: Vi har utökat bokningshistoriken. Den visar nu också när kort flyttas från Sirvoy Vault till Stripe och när kort läggs till från kanaler eller direkt från bokningsformuläret.
  • Anpassade momssatser: Du kan nu ställa in individuella ”standard”-momssatser för rumstyper, tillval och anpassade fakturarader. 
  • Förenkla betalningar med hjälp av Stripe Terminal: Snabba smidiga transaktioner har aldrig varit enklare.

Fler anpassningsmöjligheter för bokningsformuläret

Nu är det ännu enklare för dina gäster att berätta för dig exakt vad de behöver. Vi har nämligen lagt till större utrymme för kommentarer i bokningsformuläret. Du kan välja att göra kommentarsrutan valfri, obligatorisk eller helt dölja den. Du ställer enkelt in detta genom att gå till Inställningar -> Bokningsformulär -> Skapa egna ifyllnadsfält.

SCB-rapporter på statistiksidan

Vår inbyggda SCB-rapportering är nu ännu mer komplett genom att vi lagt till funktionen ”Syftet med vistelsen”. Nu kan du eller dina gäster ange orsaken till varje vistelse, vilket kommer att återspeglas i SCB-rapporter.

Dessutom har vi infört ett användbart filter på Statistik-sidan som gör att du kan utelämna vissa rumstyper från SCB-rapporter, till exempel de för personal eller asylsökande. Namnen på dessa exkluderade rumstyper visas tydligt som en pop-up.