Träffa en expert – lär känna vår marknadschef

29 oktober 2020 20:39 CET

Det här är den andra intervjun i vår serie “Träffa en expert” där du blir bekant med personerna bakom Sirvoy-andan. Idag tar vi oss en pratstund med Mats Person, marknadschef. Mats är gammal i gamet och var med och grundade Sirvoy 2008.

Så berätta för oss Mats, hur har Sirvoy förändrats under de här tolv åren?

Allt började i liten skala som en familjeverksamhet, med åren har Sirvoy vuxit och är idag ett multinationellt företag. Men trots det senaste decenniets tillväxt så lever samhörigheten och den positiva stämningen kvar. Vi lägger ner ett stort arbete på att skapa en positiv och hälsosam miljö för all vår personal. Vårt mål är att alla, varje dag, ska se fram emot att komma till jobbet. Jag blir så glad när jag märker att våra kunder verkar känna likadant. De är ju ytterligare en förlängning av Sirvoy-familjen.

Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?

Den senaste tidens händelser har tvingat många företag till stora förändringar och en övergång till distansarbete. Vi har redan från starten 2008 arbetat på det sättet. Det har hjälpt oss mycket nu under coronapandemin eftersom vi redan har haft all teknik, verktyg och rutiner på plats. Så precis som tidigare utför jag det mesta av mitt arbete hemifrån, som alla andra i Sirvoy. Vanligtvis börjar min arbetsdag kl 9 (efter en svart kopp kaffe) och det mesta av mitt arbete sköts via mejl och zoom-möten.

Vad tycker du mest om i ditt arbete?

Jag tycker att marknadsföring går in i alla delar av företaget. Därför är jag hela tiden i kontakt med andra avdelningar för att diskutera hur vi kan förbättra Sirvoy, så att användarvärdet hela tiden ökar för våra kunder. Marknadsföring kräver ett högt tempo, kreativitet och att tänka utanför boxen, det passar mig väldigt bra. Jag kan ärligt säga att jag älskar mitt jobb och att alla delar är givande på sitt sätt.

Vilka utmaningar har Sirvoy mött genom åren och hur har man hanterat dem?

Distansarbete kan vara fantastiskt men det har definitivt sina nackdelar. Det har varit tillfällen då en brådskande fråga kräver omedelbar uppmärksamhet. En sådan situation är enkel att hantera på ett kontor med snabba möten och samtal med kollegor. Men när du befinner dig i en tidszon och dina kollegor i en helt annan, är det inte lika enkelt!

Genom åren har vi testat många kommunikationsplattformar, med blandad framgång. Det tog mycket tid, efterforskning och tålamod att komma dit vi är idag, men jag tror äntligen att vi har lyckats hitta den perfekta lösningen för oss. Och det har verkligen varit värt ansträngningen; Varje dag har vi tusentals interaktioner i och mellan våra avdelningar, som driver frågor och ärenden mot framgångsrika lösningar.

Har du något motto som du lever efter?

Att “arbeta för att leva” och inte tvärtom. Min förhoppning är att Sirvoy, genom att förenkla vardagen för hotell och andra boenden, ska hjälpa många i branschen att kunna känna likadant.