Hälften av alla småföretagare säger att bokföring är bland det tråkigaste de vet, och vi är ganska säkra på att den andra hälften bara inte vill erkänna det. Och för att spä på det hela, programvaror som inte synkar gör det ännu jobbigare när man måste mata in samma saker om och om igen.
Känner du igen dig i följande: En gäst betalar med kort och du tar emot betalningen med en kortterminal. Du säger till dig själv att du ska komma ihåg att lägga in betalningen i bokningssystemet lite senare. Men livet som hotellägare är stressigt och naturligtvis glömmer du det. Senare blir du sittande med den tidskrävande uppgiften att manuellt reda ut siffror som inte matchar.
Men tänk dig nu istället: Du använder Stripe och Sirvoy, och de synkar perfekt, oavsett om betalningar kommer in online eller på plats. Så här funkar det:
- Betalningar genom Stripe Terminal eller Stripe Checkout sköter sig själva och uppdateras direkt i Sirvoy.
- Sirvoy tar hand om all avstämning utan att du behöver lyfta ett finger.
- Du ser exakt när och hur mycket som landar på ditt Stripe-konto.
- Inga fler manuella inmatningar eller strul med betalningar som inte verkar matcha.
- Det blir också enklare att lära upp din personal.
Bokföring är inte så illa när det bara fungerar, eller hur?
Välj betalningslösningen Stripe Terminal
Att använda Stripe Terminal ihop med Sirvoy gör det mycket enklare att ta emot betalningar och hålla ordning på bokföringen.
1. Betalningar smidigt och enkelt
Säkra gästernas kortuppgifter och håll alla betalningar på ett ställe, oavsett om de sker online med Stripe Checkout eller på plats med Stripe Terminal. Det gör det enkelt att hålla koll på pengarna och göra rapporter. Dessutom kan du när som helst enkelt lägga till extra betalningar för gästers tillval eller tjänster på deras bokning.
2. Enkel och säker betalningsterminal
Stripe erbjuder BBPOS WisePOS E-läsare till hotell och liknande verksamheter. Den har pekskärm och wifi-anslutning. Installationen är enkel och terminalen är lättanvänd, så att alla kan hantera betalningsprocessen utan problem.
Det hanterar alla typer av betalningar:
- Dra kortet, läsa av chippet eller blippa.
- Mobila plånböcker (Apple Pay, Samsung Pay och Google Pay).
3. Håll ordning på bokföringen
Varje betalning på Stripe-terminalen går direkt in Sirvoy. Det sparar massor av tid och minimerar misstag. Du får en tydlig bild av din ekonomi i realtid, vilket gör det enkelt att hålla koll på betalningar, fakturor och kassaflöden.
4. Fokusera på det viktigaste
Låt Stripe och Sirvoy göra det tunga jobbet med betalningar, så har du mer tid att utveckla din verksamhet och se till att dina gäster har det riktigt bra.
Aktivera kopplingen mellan Stripe och Sirvoy
Att komma igång med Stripe och Sirvoy är enkelt. Anslut Sirvoy till Stripe och beställ sedan terminalen. Så enkelt är det! Men som en extra hjälp har vi förberett en tydlig Stripe Terminal-guide för varje steg i installationsprocessen.