När du har anslutit Sirvoy till en kanal kommer alla nya bokningar automatiskt att importeras. Bokningar som gjorts före anslutningen måste dock importeras manuellt.

Tips: Slutför importprocessen snabbt för att undvika överbokningar efter att du har anslutit en ny kanal. Den här artikeln kommer att vägleda dig genom processen, men  vårt supportteam kan också hjälpa dig att importera dina bokningar.

Innan du börjar:

  1. Anslut ditt Sirvoy-konto till kanalen.
  2. Mappa önskade rumstyper (prisplaner) till motsvarande Sirvoy-rumstyper och spara mappningen.

Importera bokningar

Gå till Inställningar > Säljkanaler och hitta den kanal som du vill importera bokningar från. Klicka på ”Importera bokningar” på den kanalens integrationssida. Bokningar att importera hamnar i en av följande tre kategorier:

Ingen matchning, men med tillgänglighet

Dessa bokningar har inga dubbletter i Sirvoy och det finns tillgängliga rum för deras datum. Dessa visas i grönt.

Gör så här: Klicka ”Importera” för att lägga till dem i Sirvoy som nya bokningar.

Med troliga matchningar

Systemet identifierar dessa bokningar som troliga dubbletter av en redan befintlig bokning, kanske på grund av identisk gästinformation eller boknings-ID. Dessa visas i orange färg.

Gör så här:

  • Om bokningarna har identiska boknings-ID:n, klicka ”Matcha” för att slå samman dem.
  • Om de inte har samma ID men ändå är bekräftade dubbletter, klicka ”Matcha” för att slå samman dem.
  • Om de inte är dubbletter av en befintlig bokning, klicka ”Importera” för att lägga till dem som nya, separata bokningar.

Ingen tillgänglighet

Dessa bokningar har inga dubbletter men det finns inga lediga rum på deras datum. Dessa visas i rött.

Gör så här:

  • Klicka på ”Importera som överbokning” för att lägga till dem som nya bokningar.
  • Lös överbokningen genom att tilldela ett ledigt rum, antingen före eller efter importen.