Från sökning till bokning: Få ditt hotell att synas med Google hotellannonser och Sirvoy

26 mars 2024 04:38 CET

Varje sekund görs det 100 000 Google-sökningar1 och en överväldigande majoritet (91,6 %) av alla sökningar på nätet görs via Google2. Världen förlitar sig på Google för att utforska och lära.

Resenärer är inget undantag, dina potentiella gäster använder Google varje dag. För att nå dem –  lägg till Google hotellannonser som ett verktyg i din marknadsföring.

Med hotellkampanjer i Google Ads kan ditt hotell snyggt och tydligt visas upp i Google-tjänster som Sök, Kartor och Företagsprofil. Där visas dina priser, tillgänglighet och bilder direkt för resenärer som söker i ditt område.

Varför välja Google hotellannonser? 

Google ökar inte bara din synlighet utan gör det också väldigt enkelt att boka. Genom annonserna får gäster tillgång till ditt bokningsformulär, vilket gör själva bokningen enkel. Det leder till: 

  • Mer direktbokningar. Hospitality Net rapporterar en 200% ökning av antalet bokningar via annonsdrivna kampanjer från 2013 till 2019, där Google hotellannonser står för nästan 60% av alla bokningar via sökmotorer.
  • Mer prisvärt. Med Googles Cost-Per-Action (CPA) betalar du bara provision för faktiska bokningar – inte för ökad synlighet eller klick.
  • Mer flexibilitet. Välj en provisionsandel som passar din budget, 3%, 5% eller 8%. Ju högre andel, desto mer framträdande kommer din annons att visas.
  • Mer kontroll. Gästuppgifter och all kommunikation går via dig – inte via en bokningskanal.
  • Mer konkurrenskraftigt. Till och med Googles högsta provision (8 %) är en billig peng jämfört med vad andra kanaler tar ut (15 %+). 

Maximera Google hotellannonser med Sirvoy 

För att hotellkampanjer ska bli effektiva är det ett måste att samarbeta med en certifierad Google Hotel Ads-anslutningspartner som Sirvoy. Vi erbjuder:

  • Uppdateringar som sker direkt och håller dina Google-annonser synkade med din tillgänglighet och dina priser.
  • En sömlös bokningsupplevelse genom vårt bokningsformulär, som gör att gästerna kan slutföra sina bokningar utan ansträngning. Och helt utan extra arbete från dig eller din personal.
  • Enkel uppstart. Se vår guide om Google Hotel Ads för att sätta upp dina hotellkampanjer.

Google hotellannonser ger en kraftfull boost när det gäller synlighet och direktbokningar, till halva kostnaden jämfört med traditionella bokningskanaler. Dessutom betalar du bara för faktiska bokningar, vilket gör det till ett riskfritt sätt att marknadsföra ditt hotell.

Följ de enkla stegen i vår Google Hotel Ads-guide för att komma igång.

Referenser:

  1. Hubspot (31 Google Search Statistics to Bookmark ASAP, 2023)
  2. StatCounter (Search Engine Market Share Worldwide, 2023)