Med Google Hotel Ads kan ni få gäster att boka direkt via er hemsida istället för via bokningskanaler. Google visar era priser och länkar till er hemsida fån Google Sök, Google Maps, osv.

  1. Gå till Inställningar->Säljkanaler->Google Hotel Ads och klicka på ”Redigera”.
  2. Aktivera funktionen och välj ”Bud per klick & natt” och ”Månatlig budget”. Ni kanske vill börja med ett lågt bud och sedan höja det om inte era annonser visas. Vi rekommenderar en minsta budnivå på $1-2. Ett högre bud kan vara nödvändigt om samma rumspris erbjuds av andra bokningskanaler.
  3. Ange adressen till den hemsida där ni har Sirvoys bokningsmotor installerad, till exempel http://hotell-hemsida.se/boka-nu/.
  4. De faktiska annonskostnaderna kommer, på uppdrag av Google, att dras från ert Sirvoykonto varje månad. Valutakonvertering kan förekomma.

OBS! En viktig del av er marknadsföringsstrategi på Google är att se till att er anläggning har en väl uppdaterad profil på Google+ och Google Places, med bilder, beskrivningar osv.