Om ni använder en betalningslösning kommer rummen tillfälligt att blockeras i cirka 25 minuter medan gästen slutför betalningen. Detta är för att undvika dubbelbokningar. Under denna tid visas dessa rum som tillfälliga eller preliminära bokningar i kalenderöversikten.

  • Om gästen inte slutför betalningen inom 25 minuter kommer rummet att bli ledigt igen.
  • Om gästen slutför betalningen, efter att rummet har blivit ledigt igen, kommer Sirvoy att slutföra bokningen om rummet fortfarande är tillgängligt.
  • Om betalning tas emot när rummet inte längre är tillgängligt kommer Sirvoy att skapa en ny tom bokning (utan rum) och skicka ett e-postmeddelande till hotellet. Antingen måste ni göra alternativa rum tillgängliga och lägga till dem till bokningen, eller så måste ni, om ni inte har plats för bokningen, informera gästen så snart som möjligt.
OBS! Om det som beskrivs i den 3:e punkten ovan händer ofta rekommenderar vi att ni använder en annan betalningslösning, som Stripe. Andra betalningslösningar har tyvärr denna risk med fördröjningar i betalningarna och det ligger tyvärr utanför vår kontroll.