Alla e-postadresser har en domän efter @-symbolen, till exempel @gmail.com eller @sirvoy.com.

Om den e-postadress som du angett för ditt konto (den syns under Inställningar -> Sirvoy-konto -> Kontaktuppgifter) använder en domän från en stor leverantör såsom Google eller Yahoo, kommer Sirvoy att skicka dina e-postmeddelanden till gäster från noreply@sirvoy.com.

Om du använder en anpassad e-postdomän (såsom @besthotel.com) i dina kontaktuppgifter kan Sirvoy använda den e-postadressen för att skicka meddelanden till dina gäster. Men först kommer vårt system att verifiera autentiseringspolicyn av avsändaren för din domän. Denna kontroll säkerställer att e-postmeddelanden levereras korrekt och förhindrar imitation och spoofing.

Vi undersöker:

  • Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance (DMARC)
  • DomainKeys Identified Mail (DKIM). 

Om verifieringen lyckas kommer Sirvoy att skicka e-post från din anpassade domän och gästerna kommer att se den här adressen som källan till de e-postmeddelanden de får från Sirvoy.

 OBS! 

  • Dina meddelanden kommer alltid att levereras oavsett din domäns DMARC/DKIM-konfiguration eftersom Sirvoy kommer att använda sin egen e-postadress (såsom noreply@sirvoy.com) om det behövs för att garantera leverans. 

Verifieringsinställningar

Om du vill använda din e-postdomän för att skicka meddelanden via Sirvoy, se då till att den klarar verifieringen genom att ställa in DMARC. Beroende på dina DMARC-inställningar kan du också behöva konfigurera DKIM.

 OBS!

  • Kontakta din webbmaster eller webb-support för hjälp.

DMARC-inställning

  1. Gå till din domäns kontrollpanel.
  2. Ställ in DMARC så som du önskar.
    • Tecken före = -tecknet måste vara små bokstäver (gemener).
    • Om DMARC-policyn är ”p=none” krävs inte DKIM för att skicka e-post från din adress.
    • För  ”p=quarantine” eller ”p=reject” krävs DKIM för att skicka e-post från din adress.
    • Värdena för v=, pct= och rua= kan vanligtvis lämnas med sina standardinställningar.
  3. I Sirvoy, gå till Inställningar -> Sirvoy-konto -> Kontaktuppgifter för att automatisk identifiera DMARC. 
    • Efter att ha klarat kontrollen kommer alla e-postmeddelanden att använda din anpassade domän 

Exempel DMARC:

v=DMARC1; p=none; pct=100; rua=mailto:dmarc_example@sirvoy.email

DKIM-inställningar

  1. Begär en DKIM-nyckel från support@sirvoy.com.
    • Ange ditt Sirvoykonto-ID och domännamn.
  2. Lägg till nyckeln till din DNS-server.
  3. Kontakta Sirvoys support för att aktivera DKIM-nyckeln.

Exempel:

subdomain.yourdomain.com. | CNAME | uXXXXXXX.wlXXX.sendgrid.net

s1._domainkey.yourdomain.com. | CNAME | s1.domainkey.uXXX.wlXXX.sendgrid.net.

s2._domainkey.yourdomain.com. | CNAME | s2.domainkey.uXXX.wlXXX.sendgrid.net.

Om problem kvarstår, kontakta Sirvoy support.