Vår tydliga rekommendation är att be gästen själv göra nödvändiga ändringar eller avbokningar från kanalens bokningssida. Detta säkerställer att tillgängligheten uppdateras, att bokningar visar samma information på kanalen som i Sirvoy och minimerar risken för överbokningar.

Men om du ändå väljer att ändra eller avboka en kanalbokning endast i Sirvoy, tänk på följande:

  • Bokningen på kanalen kommer inte att uppdateras i enlighet med detta.
  • Om en bokning först avbokas i Sirvoy och senare avbokas på kanalen uppstår ofta felaktigheter i tillgängligheten och risk för överbokningar.

En del kanaler tillåter hotellet att ändra eller avboka bokningar på kanalens extranät. I allmänhet ändras eller avbokas då även bokningen automatiskt i Sirvoy och kommer därför inte att orsaka några problem. Se undantag nedan.

OBS! Expedia erbjuder möjligheten för hotell att markera bokningar som avbokade på Expedia Partner Central. Du kan välja att använda den här funktionen. Men – du måste i så fall manuellt avboka bokningen i Sirvoy, eftersom Expedia inte kommer att skicka en uppdatering av bokningen till Sirvoy.

OBS! Till skillnad från andra kanaler kommer Sirvoy att få väldigt lite information om bokningen från iCal-kanaler. Detaljer som rumspris, beläggning, gästnamn eller kortuppgifter skickas inte från iCal-kanalerna. Därför kommer ändringar av dessa detaljer inte att nå Sirvoy.