Sirvoy kan hjälpa er att hålla koll på städningen av rummen (städas och redo för nästa gäst). Men ni kan också skapa skräddarsydda schemalagda uppgifter, till exempel byte av lakan eller daglig städning av rum.

Gå till Inställningar -> Aktiviteter & städning för att skapa en ny aktivitet. När den nya schemalagda uppgiften ”Byte av lakan” har skapats visas den som en ny kolumn på menyn Rumslista. En klickbar ikon visas i den kolumnen när det finns en bokning med en schemalagd uppgift på det aktuella datumet. Städpersonalen kan klicka på ikonen för att ändra status till ”Klart”.

I inställningarna för schemalagda aktiviteter så kan du välja hur ofta du vill att varje uppgift/aktivitet ska utföras och om den ska utföras på incheckningsdagen, utcheckningsdagen eller under hela vistelsen. 

Om du önskar att tillfällena då uppgiften utförs ska vara jämt fördelade över vistelsen så ställ reglaget “Optimera schemaläggning” på “ON” och ändra “Intervall” från “Dagligen” till ett annat intervall. Uppgifter med den här inställningen kan sedan omplaneras på sidan Rumslista genom att klicka på kalenderikonen som visas i kolumnen för den schemalagda aktiviteten.