Nytt i oktober 2019

18 oktober 2019 00:40 CEST

Att driva ett hotell innebär att man är upptagen med många olika uppgifter, ofta samtidigt. Vi på Sirvoy gör vårt yttersta för att lindra den bördan. Under den senaste månaden har vi gjort förbättringar när det gäller betalningsalternativ och gjort det mer flexibelt att använda och skriva ut rumslistan. Detta gör det ännu roligare att hantera bokningar och ta hand om gästerna.

Förbättringar av sidan Rumslista

Vi har gjort ytterligare förbättringar, vilket gör sidan Rumslista ännu mer flexibel och användbar. Man kan nu välja om en specifik kolumn ska visas eller inte. En indikator visar om en kolumn har avmarkerats. En ikon har lagts till för filtrering. Den hjälper till med att presentera informationen efter ens specifika behov. Sidan kommer ihåg tidigare val vilket ger den bästa användarupplevelsen.

Dessa nya alternativ återspeglas också på den utskrivbara pdf-filen, som nu använder samma ikoner som på sidan Rumslista. Och när det gäller utskrift av sidan Rumslista så får man hjälp med en snyggt organiserad pdf-fil av de nya inställningarna under hjulikonen. Detta är särskilt användbart när man har ett stort antal aktiviteter. Vi hoppas och tror att detta gör det enklare att ta fram en Rumslista med relevant information till personalen på hotellet.

Ytterligare utveckling av Stripe

Vår favorit bland betalningslösningarna har förbättrats på flera sätt under den senaste månaden:

  • När man debiterar ett kreditkort flaggas transaktionen som MOTO (order via epost eller telefon), och som sådan undantas den från förordningen om stark kundautentisering (SCA) som trädde i kraft i EU i september. Om banken fortfarande skulle neka debiteringen kan gästerna nu betala resterande saldo online på ett SCA-kompatibelt sätt via funktionen ”Visa/ändra bokning”. Vi har också förbättrat utseendet på funktionen ”Lägg till nytt kort” på den sidan.
  • Om man permanent vill ta bort ett eller flera av de kreditkort som har lagts till i en bokning är detta möjligt i bokningsvyn i Sirvoy. Alla sådana åtgärder loggas i bokningshistoriken. Dessutom har en ny behörighet lagts till för användarkonton så att man kan justera vem som ska kunna göra detta.

Andra uppdateringar

  • En ny platshållarkod, %review-url%, har lagts till. Det gör det lättare att hänvisa gästerna till formuläret för Visa/ändra bokning via e-postmeddelanden och textmeddelanden som man skickar till dem. Genom att följa länken, som skapats med den nya platshållarkoden, skickas gästerna direkt till sin bokning. Där kan man låta dem betala det återstående beloppet för bokningen eller lägga till ett nytt kort osv om man har inställningar som tillåter detta. Se denna artikel för en grundläggande guide om hur man skapar mallar för e-post- och textmeddelanden.
  • Eftersom intresset för Sirvoy ökar över hela världen är vi glada att vår webbplats nu finns tillgänglig under tre nya domäner, sirvoy.jp för Japan, sirvoy.nl för Nederländerna och sirvoy.ca för Kanada.
  • Vi har utvecklat vår TripAdvisor-anslutning och uppdaterat den till den senast tillgängliga versionen. Kanske är ni inte anslutna till den här stora distributions- och försäljningskanalen än men ivriga att nå ännu fler kunder? Se då våra relaterade artiklar för mer information.
  • Kunder som använder Citybreak kan nu använda den i ännu större utsträckning. Vi har säkerställt att försäljning av biljetter på Citybreak, en av de många funktioner som erbjuds av denna försäljningskanal, inte genererar bokningar till Sirvoy, såvida man inte vill det. Välj bara ”Ignorera” i produktens rullgardinsmeny på mappningssidan i Sirvoy för att hantera biljettförsäljningen i Citybreak istället.