Pinterest för hotellägare

Pinterest för hotellägare

Med utvecklingen av sociala medier följer fantastiska möjligheter till annonsering på onlineplattformar. Och även om det har en avgörande betydelse att ha en närvaro på sociala medier så är det klokt att undersöka alternativen noggrant, innan man beslutar sig för vad man ska satsa på. Alla känner till att det kräver engagemang och resurser, både tid och pengar, att som företagare lyckas på sociala medier. Många företagare förbiser Pinterest till förmån för Facebook, men ny intressant forskning pekar på att Pinterests visuella karaktär gör den särskilt omtyckt av resenärer.

Hur fungerar det?

Folk använder Pinterest för att upptäcka och spara idéer som recept, renoveringsprojekt, saker de vill köpa eller platser de vill besöka. Varje idé representeras av en ”Pin” som innehåller en bild, en beskrivning och en länk tillbaka till bildens källa. När besökare gillar vad de ser har de valet att antingen spara pinnen (bilden) på en av sina egna boards (anslagstavlor) eller klicka på pinnens URL för att få mer information eller handla.

Hur man kommer igång:

Om du vill skapa en Pinterestsida för din verksamhet så besöker du Pinterest Business business.pinterest.com.

Hur du skapar intresse för din verksamhet

Fundera över vilka typer av turister du vill locka till dig, och vad som kan vara intressant för dem i ditt närområde. Publicera sådant innehåll på din hemsida, dela det på Pinterest och försök att få trafik därifrån till din hemsida. Om du lägger ut inspirerande bilder så har Pinterest förmågan att väcka personers intresse. Det kan i sin tur ge dig både tillfälliga och återkommande kunder.

Pinboard-idéer för hotell:

  • Lokala attraktioner och evenemang
  • Restauranger i närheten och din egen
  • Hotellbilder
  • Din personal
  • Bekvämligheter
  • Spa
  • Resetips
  • Lokal arkitektur och historia
  • Resecitat
  • Reseprodukter
  • Resväskor och packning
  • Gästupplevelser
  • Grafisk information om resor och turism

Några fördelar med Pinterests

  • Pins har fördelen att snabbt bli virala.
  • Över 80% av alla pins är vidarebefordrade, jämfört med att bara 1,4% av alla tweets vidarebefordras.
  • Finns på 28 olika språk för att nå en stor publik

Visste du?

Pinterest är en webbplats för sociala medier som används av över 200 miljoner människor över hela världen. Det är den snabbast växande webbplatsen sett till antalet medlemmar.

Så här säger statistiken:

79% av användarna är kvinnor

58% använder Pinterest på surfplattan

88% köper en produkt som de pinnat

49% köpte 5 eller fler produkter som de pinnat